Brödraskapets resa närmar sig slutet.

Saurons styrkor har anfallit Gondors huvudstad Minas Tirith i det sista slaget mot mänskligheten. Med enbart en rikshovmästare som ledare har det en gång så stolta kungariket aldrig varit i större behov av sin konung. Men kommer Aragorn att finna den inre styrka som han behöver för att acceptera den roll ödet bestämt att han ska spela, kommer han att kunna axla rollen han fötts till? Jag är inte jätteförtjust i Sagan om ringen filmerna men den här är den bästa av dem och när jag såg att de skulle komma på tv så kände jag att jag ville se dem igen.. det var bara första och andra filmen som kom på tv och därför valde jag att se den här efter 2:an.. De är som sagt inte jättebra men de funkar helt enkelt..
I rollerna hittar vi: Orlando Bloom som Legolas, Cate Blanchett som Galadriel, Sean Astin som Sam, Billy Boyd som Pippin, Ian McKellen som Gandalf, Viggo Mortensen som Aragon, John Rhys-Davies som Gimli, Elijah Wood som Frodo, Bernard Hill som Theoden, Liv Tyler som Arwen, Hugo Weaving som Elrond, Andy Serkis som Gollum/Smeagol, Karl Urban som Eomer, Miranda Otto som Eowyn, Dominic Monaghan som Merry, John Noble som Denethor, Ian Holm som Bilbo, Sean Bean  som Boromir
Genre: Filmen går även under genren Äventyr... Men den passar nog bäst under Action tycker jag..

(det jag skriver om filmerna och betygen är vad JAG tycker och jag kan inte garantera att ni tycker likadant om filmerna som jag. Men jag kan rekomendera filmer och sen är det upp till er om ni tittar på den eller inte.)
Kommentarer

Skriv vad du har att säga:

Ditt namn?
Ska vi komma ihåg dig?

Kan jag nå dig via mail? (den publiceras ej)

Har du en blogg?

Nu till det du ville

Trackback