Sagan om de två tornen tar sin början i Emyn Muil, de mörka åsarna, där hoberna Frodo och Sam som givit sig iväg från de övriga i brödraskapet, upptäcker att de är förföljda av den underliga varelsen Gollum.

Gollum är densamme som urhoben Sméagol som haft Härskarringen i sin ägo i närmare 500 år tills han förlorade den i ett vad till Bilbo. Han är besatt av ringen, och för att få vara i dess närhet och eventuellt få en möjlighet att ta den tillbaka från Frodo erbjuder han sig att leda Frodo och Sam till Mordors portar. Sam litar inte på Gollum, men Frodo tycker synd om denna varelse som en gång - liksom Frodo nu själv är det - var Ringbäraren. Den här är bättre än första filmen men sämre än andra.. Jag som sagt gillade trean bättre än tvåan.. Men filmerna är bra men inte så att man kan se dem flera gånger efter varandra... Jag kan se dem men det måste gå ett tag imellan filmerna..
I rollerna hittar vi: Ian McKellen som Gandalf, Cate Blanchett som Galadriel, Liv Tyler som Arwen, Viggo Mortensen som Aragon, Brad Dourif som Grima Wormtongue, Christopher Lee som Saruman, Elijah Wood som Frodo, Sean Astin som Sam, Miranda Otto Eowyn, John Rhys-Davies som Gimli, Bernard Hill som Theoden, Billy Boyd som Pippin, Dominic Monaghan som Merry, Orlando Bloom som Legolas, Karl Urban som Eomer, Hugo Weaving som Elrond, Andy Serkis  som Gollum/Smeagol
Genre: Den här filmen går även under genren äventyr

(det jag skriver om filmerna och betygen är vad JAG tycker och jag kan inte garantera att ni tycker likadant om filmerna som jag. Men jag kan rekomendera filmer och sen är det upp till er om ni tittar på den eller inte.)
Kommentarer

Skriv vad du har att säga:

Ditt namn?
Ska vi komma ihåg dig?

Kan jag nå dig via mail? (den publiceras ej)

Har du en blogg?

Nu till det du ville

Trackback