När en okänd dödlig epidemi, som bara drabbar barn, plötsligt börjar sprida sig på Manhattan kontaktar myndigheterna insektsforskaren Susan Tyler. Hon får i uppdrag att finna en lösning på problemet innan det hinner utrota en hel generation.
Smittbärarna visar sig vara vanliga kackerlackor, och genom genmanupilation med DNA från termiter och bönsyrsor lyckas hon skapa en ny art vars sekret dödar kackerlackorna. Dessutom ser hon till att den nya kackerlackan bara överlever i en generation. Tror hon.
Tre år senare visar det sig att det som inte fick hända har hänt. Några av de dödliga insekterna har överlevt, och dessutom muterat sig till fasansfulla proportioner. Likt många insekter har den nya arten också lärt sig att härma och avbilda sin värsta fiende. Och fienden den här gången är djurets egen skapare - människan. Snart står det dödliga hotet inte längre bara mot en generation barn, utan hela mänskligheten.
Det är en lågbudget film vilket jag inte är ett så stor fan av.. Sen kan det också vara så att filmen inte är direkt ny och därför är effekterna inte jättebra.. Men filmen var helt okej fast det tog ett tag innan man blev inne i filmen.. Är lite sugen på att se andra filmen och så om den är likadan eller om den är bättre..
I rollerna hittar vi Mira Sorvino som Susanne Tylor, Jeremy Northam som Peter Mann, Josh Brolin som Josh, Murray Abraham som DR. Gates, Charles Dutton som Leonard, Alexander Goodwin som Chuy, Giancarlo Giannini som Manny
Genre: Filmen går under rysare och science fiction och jag tycker den lutar mer åt science fiction..

(det jag skriver om filmerna och betygen är vad JAG tycker och jag kan inte garantera att ni tycker likadant om filmerna som jag. Men jag kan rekomendera filmer och sen är det upp till er om ni tittar på den eller inte.)
Kommentarer

Skriv vad du har att säga:

Ditt namn?
Ska vi komma ihåg dig?

Kan jag nå dig via mail? (den publiceras ej)

Har du en blogg?

Nu till det du ville

Trackback