One missed call

 Först händer det en. Sedan en till. Och en till. Collegestudenterna upptäcker kusliga röstmeddelanden på sina mobiltelefoner. Meddelanden från en nära framtid som spelar upp studentens egen röst i hans eller hennes sista stund i livetVarenda ett av de rysliga meddelandena förverkligas. Skräcken är bara ett missat samtal bort i denna rysare baserad på den japanska succéthrillern Chakushin ari.

Har de olycksbådande mobilsamtalen en och samma källa? Finns det någon tänkbar koppling mellan offren? Psykologistudenten Beth Raymond och polisen Jack Andrews lägger pussel för att få svar. Men de måste arbeta snabbt. För Beth har just upptäck ett illavarslande meddelande på sin mobiltelefon.
Det här är då den engelska versionen av one missed call. Om den japanska versionen är lika bra som den här så är jag nöjd!
I rollerna hittar vi: Ana Claudia Talancón, Azura Skye, Edward Burns som Jack Andrews, Jessica Brown, Johnny Lewis, Karen Beyer, Margaret Cho, Raegan Lamb, Ray Wise, Rhoda Griffis och Shannyn Sossamon  som Beth Raymond
Genre: Den här filmen är klart en rysare.

(det jag skriver om filmerna och betygen är vad JAG tycker och jag kan inte garantera att ni tycker likadant om filmerna som jag. Men jag kan rekomendera filmer och sen är det upp till er om ni tittar på den eller inte.)
Kommentarer

Skriv vad du har att säga:

Ditt namn?
Ska vi komma ihåg dig?

Kan jag nå dig via mail? (den publiceras ej)

Har du en blogg?

Nu till det du ville

Trackback