Pojken i randig pyjamas

Bruno, en oskuldsfull och naiv 8-åring, tvingas utan förvarning flytta från sitt trygga hem i Berlin till den tyska landsbygden. Uttråkad och rastlös trotsar han sin mammas förbud och beger sig på upptäcksfärd i den närliggande skogen. Där möter han en jämnårig pojke och en oväntad vänskap tar sin början... Pojken i randig pyjamas utspelar sig under andra världskriget och är baserad på John Boynes prisbelönade roman. Det är en oerhört gripande och tänkvärd film som kommer att dröja sig kvar i ditt medvetande långt efter att eftertextern slutat rulla.
En gripande historia som verkligen får en att tänka om. Man blir verkligen helt tagen av filmen och det är en film som alla måste se!
I rollerna hittar vi: David Thewlis, Vera Farmiga, Asa Butterfield, Zac Mattoon O'Brien, Domonkos Németh och Henry Kingsmill  
Genre: Drama. Filmen är vekligen en gripande film som fångar dig och du blir helt tagen av handligen.

(det jag skriver om filmerna och betygen är vad JAG tycker och jag kan inte garantera att ni tycker likadant om filmerna som jag. Men jag kan rekomendera filmer och sen är det upp till er om ni tittar på den eller inte.)
Kommentarer

Skriv vad du har att säga:

Ditt namn?
Ska vi komma ihåg dig?

Kan jag nå dig via mail? (den publiceras ej)

Har du en blogg?

Nu till det du ville

Trackback