Nu återvänder Arn hem för att skapa enighet och fred i sitt eget land och äntligen gifta sig med Cecilia. Väl hemma upptäcker han att det fortfarande finns de som vill hålla honom och hans älskade Cecilia ifrån varandra, men tack vare drottning Blankas slughet kan de äntligen gifta sig. De bygger ett hem på Forsvik och får ett barn till. Men Arn vet att kriget hotar, det är bara en tidsfråga innan sverkrarna kommer att försöka återta kronan med hjälp av sina danska fränder. Med sin kännedom om utländsk stridsteknik och strategi bygger Arn en armé på Forsvik.Jag måste säga att jag tyckte faktist om dessa två filmer.. Jag brukar inte tycka om svenska filmer men den här var riktigt bra.. Det här är då fortsättningen på filmen Arn - tempelriddaren
I rollerna hittar vi: Joakim Nätterqvist som Arn Magnusson, Sofia Helin som Cecilia Algotsdotter, Bibi Andersson som moder Rikkissa, Elise Pärnenen som Alde, Fanny Risberg som Cecilia Blanka, Gustaf Skarsgård som kung Knut Eriksson, Martin Wallström som Magnus Månsköld, Morgan Alling som Eskil Magnusson, Stellan Skarsgård som Birger Brosa
Genre: Den här filmen har flera olika genre; action, drama och äventyr


(det jag skriver om filmerna och betygen är vad JAG tycker och jag kan inte garantera att ni tycker likadant om filmerna som jag. Men jag kan rekomendera filmer och sen är det upp till er om ni tittar på den eller inte.)
Kommentarer

Skriv vad du har att säga:

Ditt namn?
Ska vi komma ihåg dig?

Kan jag nå dig via mail? (den publiceras ej)

Har du en blogg?

Nu till det du ville

Trackback