Laura återvänder tillsammans med sin man och deras son Simon till barnhemmet hon växte upp i. Det är nu övergivet, men hon beslutar sig för att rusta upp det och driva det som förr. Deras nya hem och de mystiska omgivningarna väcker Simons fantasi och pojken börjar alltmer dras in i ett universum fylld av fantasifulla sagor och inte helt oskyldiga lekar. Simons värld bekymrar och skrämmer Laura och väcker dunkla och otäcka minnen från hennes egen barndom till liv.Denna film skulle vara läskig och jag måste säga att den var spännande men inte riktigt så läskig som jag ville ha den.. Sen så var den lite förutsägbar och jag förståd vad som skulle hända..

I rollerna hittar vi: Andrés Gertrúdix som Enrique, Belén Rueda som Laura, Edgar Vivar som Prof. Leo Bálaban, Fernando Cayo som Carlos, Geraldine Chaplin som Aurora, Mabel Rivera som Pilar, Montserrat Carulla som Benigna, Roger Príncep  som Simón.
Genre: Denna film går inom genren Skräck, men kan även ingå i drama och thriller




(det jag skriver om filmerna och betygen är vad JAG tycker och jag kan inte garantera att ni tycker likadant om filmerna som jag. Men jag kan rekomendera filmer och sen är det upp till er om ni tittar på den eller inte.)
Kommentarer

Skriv vad du har att säga:

Ditt namn?
Ska vi komma ihåg dig?

Kan jag nå dig via mail? (den publiceras ej)

Har du en blogg?

Nu till det du ville

Trackback