Ett mystiskt virus har ödelagt England. De som inte smittats har evakuerats och hela landet ligger nu tomt. Ingen bor där längre. Allt är dött.

Amerikanarna har räknat ut att viruset även det har försvunnit och planerar att återpopulera Storbritannien. Men viruset är inte utrotat än, utan har muterat och blivit ännu farligare. Fortsättningen på 28 dagar senare... Mycket bättre än första filmen.. Första filmen kände man inte ens var värd att se men den här var faktist helt okej och man slösade inte bort all sin tid..
I rollerna hittar vi: Amanda Walker som Sally, Catherine McCormack som Alice, Emily Beecham som Karen, Garfield Morgan som Geoff, Harold Perrineau som Flynn, Idris Elba som Stone, Imogen Poots som Tammy, Jeremy Renner som Doyle, Mackintosh Muggleto som Andy, Robert Carlyle som Don, Rose Byrne som Scarlet, Shahid Ahmed som Jacob
Genre: Filmen går även under genren skräck men jag tycker den är mer science fiction

(det jag skriver om filmerna och betygen är vad JAG tycker och jag kan inte garantera att ni tycker likadant om filmerna som jag. Men jag kan rekomendera filmer och sen är det upp till er om ni tittar på den eller inte.)
Kommentarer

Skriv vad du har att säga:

Ditt namn?
Ska vi komma ihåg dig?

Kan jag nå dig via mail? (den publiceras ej)

Har du en blogg?

Nu till det du ville

Trackback